Alsó tagozatos munkaközösség

Az alsó tagozatos munkaközösség tagjai a 2016/2017-es tanévben:

 

Vitkóczi Henrietta intézményvezető-helyettes

1.na - Lindmayer Zsuzsanna, munkaközösségi vezető

1.a - Hőlakiné Danka Gabriella

1.b - Éles Péterné

1.c - Fehér Zsófia

1.nb - Bereczkiné Juhász Éva

2.a - Sarkadiné Rendes Zita

2.b - Kővári Katalin

2.c - Endesné Bodzsár Csilla

2.na - Futaky Linda

2.nb - Bánki Teréz

3.a - Kosztolányi Julianna

2.b - Párniczky Péterné

3.c - Benkő Gyöngyi

3.n - Nemeshegyiné Bali Barbara

4.a - Köcski Mária

4.b - Csomós Mihályné

4.c - Bónisné Pataki Gabriella

4.d - Bozsik Beáta

4.e - Berecz Katalin

Bódi Barbara fejlesztő pedagógus

                     

 

„A tanítás csupán egyetlen szirma annak a virágnak, amelynek neve: nevelés.

                                                                       /Szuhomlinszkij/

 

 

Alapvető céljaink:

  • A ránk bízott gyerekek nevelése, tanítása. Ezzel összefüggésben kötelességünk, hogy a nevelő és oktató tevékenység keretében az ismereteket tárgyilagosan, többoldalúan közvetíthessük.
  • A nevelő és oktató tevékenységünk során figyelembe vegyük a tanuló egyéni képességét, tehetségét, fejlődésének ütemét, szociokulturális helyzetét és fejlettségét, fogyatékosságát, segítsük a tanuló képességének, tehetségének kibontakozását, illetve bármilyen oknál fogva hátrányos helyzetben lévő tanuló felzárkóztatását tanulótársaihoz.
  • A tanulók részére az egészségük, testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadjuk és ezek elsajátításáról meggyőződjünk. Ha észleljük, hogy a tanuló balesetet szenved vagy ennek veszélye fennáll, a szükséges intézkedéseket megtegyük.
  • Közreműködjünk a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátásában a tanuló fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában, megszüntetésében, és javaslatot tegyünk különböző anyagi támogatásokhoz.
  • Tartsuk tiszteletben a tanulók emberi méltóságát és jogait.
  • A szülőket és a tanulókat az őket érintő kérdésekről rendszeresen tájékoztassuk, a szülőt figyelmeztessük, ha gyermeke jogainak megóvása vagy fejlődésének elősegítése érdekében intézkedéseket tartunk szükségesnek.
  • A szülő és a tanuló javaslataira kérdéseire érdemi választ adjunk. 

 

Kiemelt céljaink:

  • Magas színvonalú nevelés és oktatás.
  • A sajátos nevelési igényű tanulók integrálása.
  • A tanulók egyénre szabott fejlődési ütemének meghatározása.
  • Átfogó, gyermekbarát szöveges értékelések készítése.
  • Esztétikai nevelés.
  • Egészséges életmódra nevelés.
  • A környezetvédő gondolkodás és a környezetbarát életmód kialakítása, terjesztése.
  • Az olvasás fontosságának tudatosítása.
  • Minőségbiztosítás.
  • Sok tanórán kívüli szabadidős program lehetőségének megteremtése.

 

Fő feladataink és a feladatok megvalósításának módjai:

 

1. A párhuzamos osztályokban tanítók munkájának összehangolása:

- közös erdei iskolák, kirándulások, kulturális és sportprogramok együttes szervezése,

- közösen összeállított szintfelmérők, versenyek anyagának összeállítása, értékelése,

- tapasztalatcserék,

- tanmenetek egyeztetése,

- évfolyamonkénti szakkörök.

 

2. Kapcsolattartás az óvodákkal

a) Együttműködési terv a Piros Óvodával

b) Kölcsönös látogatások

 

3. Együttműködés a szülőkkel

a) Szülői értekezletek, fogadóórák

b) Szülők meghívása kiállításokra, ünnepségekre

c) Farsang megszervezése

d) Kirándulások

e) Családlátogatások

f) Jótékonysági bál szervezése

g) Társadalmi munkák

h) Nyílt órák

 

 4. Tehetséggondozás

a) Differenciált óravezetés, csoportmunkák

b) Szakkörök

c) Tanulmányi versenyek

 

5. Felzárkóztatás

a) Korrepetálások

b) Egyéni foglalkozások

c) Tanulópárok megszervezése

 

6. A tanórai és tanórán kívüli munkák, programok összehangolása a napközis munkákkal

a) Magatartás és szorgalom jegyek egyeztetése

b) A foglalkozási tervek megbeszélése a napközis csoportvezetőkkel

c) Közös családlátogatások szükség esetén

d) Kulturális és szabadidős programok szervezésének megbeszélése

e) Játszóházak szervezése

 

 

7. Esztétikai nevelés

a) Füzetvezetések ellenőrzése rendszeresen

b) Év végi kiállítás a legszebb füzetekből

c) Havonként megújuló faliújságok az osztályokban és a folyosón (első emelet és a szülői váró)

 

8. Természetvédelemre és a természet szeretetére nevelés

a) Használt elemek gyűjtése

b) Osztályonkénti tisztasági verseny

c) Az iskolaudvar és az osztályok „zöld sarkának” gondozása

d) A természetvédelmi feladatok elvégzése

e) Erdei iskolák szervezése

f) Megemlékezések a „Zöld napokról”

g) Szelektív hulladékgyűjtés

h) Akadályverseny a Madarak és fák napján

 

9. Egészséges életmódra nevelés

a) Rendszeres testmozgás

b) Helyesebb táplálkozás

c) Egészségügyi vetélkedő

d) Együttműködés a testnevelés munkaközösséggel

 

10. A szabadidő hasznos eltöltése

a) Rendszeres tájékoztatás a város kulturális és sportrendezvényeiről, a Városi Könyvtár programjairól

b) Könyvajánlások

c) TV műsorok megbeszélése, válogatása

 

11. A gyermek- és ifjúságvédelmi munkaközösséggel való együttműködés

 

A kulcskompetenciák fejlesztése

 

Anyanyelvi kommunikáció:

  • Fejleszteni kell a tanulók szókincsét, valamint a nyelvtan és az egyes nyelvi funkciók ismeretét.
  • Különféle kommunikációs helyzetekben szóban és írásban tudjanak kommunikálni.
  • Legyenek képesek megkülönböztetni és felhasználni különféle típusú szövegeket, megkeresni, összegyűjteni és feldolgozni az információkat, valamint saját szóbeli és írásbeli érveit a helyzetnek megfelelő módon meggyőzően megfogalmazni és kifejezni.

 

Matematikai kompetencia:

  • A matematikai gondolkodás fejlesztésével fel kell készíteni a tanulókat a mindennapok problémáinak megoldására.
  • Tudják követni és értékelni az érvek láncolatát, matematikai úton indokolni az eredményeket, megérteni a matematikai bizonyítást, tudjanak a matematika nyelvén kommunikálni.
  • Keressék a dolgok logikus okát!

 

Természettudományos kompetencia:

  • Ismerjék a tanulók a természeti világ alapelveinek, alapvető tudományos fogalmaknak, módszereknek, a technológiai folyamatoknak, valamint a mindezek emberi alkalmazása során kifejtett tevékenységgel természetre gyakorolt hatását.
  • Gyakorlatias módon tudják alkalmazni meg szerzett tudásukat új technológiák, berendezések megismerésében és működtetésében, a tudományos eredmények alkalmazása során, problémamegoldásaiban, egyéni és közösségi célok elérésében.

 

Szociális és állampolgári kompetencia:

  • A tanulók legyenek képesek a közösségi beilleszkedésre, ha szükséges, konfliktusok megoldására.
  • Legyenek Nyitottak!

 

Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia:

  • Tanítsuk meg a tanulókat, hogy célkitűzéseik érdekében készítsenek egyéni terveket és hajtsák végre azokat.

 

Digitális kompetencia:

  • A tanulók kommunikáljanak interneten keresztül is.

 

A hatékony önálló tanulás:

  • Legyenek képesek a tanulók kitartóan tanulni, saját tanulásukat megszervezni egyénileg és csoportban egyaránt, hatékonyan gazdálkodni az idővel és az információval.
  • Ismerje a tanuló a saját erős és gyenge pontjait.
  • Teremtsük meg a folyamatos motivációt a tanulni akarás érdekében!